Az első új generációs Mini 2000 végén mutatták be, ez volt az első Mini márkanév alatti modell, miután az eredeti Minit ugyanabban az évben leállították. Egyes európai piacokon a Mini One-t a Tritec motor 1,4 literes soros , négyes változata hajtotta , de az összes többi benzinmotoros Mini az 1,6 literes változatot használta. 2004 és 2008 között készült az R52 puhatetős kabrió .
Számos különbség van a modellek között, beleértve a Cooper S-t is, amelynek jellegzetes beömlő van vágva a motorháztetőbe . A Cooper S-nek duplakipufogója van. A Coopernek több króm alkatrésze van, mint a Mini One-nak, és egyetlen kipufogója van. A Mini One D-nek egyáltalán nincsenek látható kipufogócsöve.
Egyes piacokon, például Ausztráliában és az Egyesült Államokban csak a Mini Coopert és a Cooper S-t kínálták. A világ különböző piacain értékesített további különleges kiadásokat a Mini Seven, a Mini Park Lane, a Mini Check Mate és a Mini Monte Carlo.
Az új Mini első generációja 2004 júliusában megújult a következő, 2005-ös modellévre. Ekkor mutatkozott be az új kabrió is. A kisebb tervezési változtatásoktól (leginkább elöl és a kormányon) és a felszereltség javításától eltekintve a Rover R65 kézi sebességváltót ötfokozatú Getrag sebességváltóra cserélték a MINI One és a Cooper esetében.
Modellek
A 2001–2006-os modellévek során gyártott járművek négy ferdehátú modellt tartalmaztak (az Egyesült Királyság és néhány nemzetközi piac: Hatch, USA: Hardtop, más piacokon csak sima Mini): a standard „Mini One”, a dízelmotoros „Mini One/D” ", a sportosabb "Mini Cooper" és a kompresszoros "Mini Cooper S"; 2005-ben kabrió tető opcióval bővült az Mk I kínálata.
2002 márciusától a Minit Japánba exportálták, és a japán BMW márkakereskedésekben, valamint a Yanase telephelyeken értékesítették. Az autó megfelelt a japán kormány méretre vonatkozó előírásainak , és a Mini bemutatása egybeesett Japánban több olyan járművel, amelyek retro megjelenést mutattak, amit a japán autógyártók kínáltak.
A Cooper és a Cooper S elnevezések a klasszikus Mini sportosabb változatának elnevezései, amelyek viszont John Cooper és a Cooper Car Company közreműködéséből származnak . A Cooper-örökséget tovább hangsúlyozzák a John Cooper Works (JCW) hangolási opciói. A John Cooper Works cég a Mini Cooper S magasabb specifikációjú modelljét is elkészítette, a Mini Cooper S Works-t. Nagyobb térfogatú kipufogó- és légszűrővel, feljavított fékekkel és felfüggesztéssel, valamint az S modellektől eltérő 17 colos kerekekkel rendelkezik.
A versenyre előkészített, hátsókerék-hajtású változat, a Mini Cooper S3 2002-től indult a Belcar bajnokságban .
Landing Page Builder